Tuesday, December 31, 2019

Switchyard Breaker arrangement: Rihand



Stage-I
GT#1  à 1-52  Main (GCB to Bus Bar-1) à 2-52 (Tie-GCB to bus Bar-2) à 3-52(IBT-1 i/c)
GT#2 à 7-52Main (GCB to Bus Bar-2) à 8-52((Tie-GCB to bus Bar-1)
Bus bar-1 à 4-52 (H1) à 5-52(Tie H1-S2) à 6-52(S2) à Bus Bar-2
Bus bar-2 à 10-52 (S1) à 11-52(Tie S1-H2) à 12-52(H2) à Bus Bar-1

Bus-1  ß13-52(Bus-coupler-1) à Bus-3
Bus-2  ß14-52(Bus-coupler-2) à Bus-4


Stage-II
GT#3à  15-52  Main (GCB to Bus Bar-3) à 16-52 ( Tie-GCB to bus Bar-4) à 17-52(IBT-2 i/c)
GT#4à 21-52  Main (GCB to Bus Bar-2) à 22-52 ((Tie-GCB to bus Bar-1)
Bus Bar-3à18-52à19-52(Tie)à20-52(A1)àBus Bar-4
Bus Bar-3à18-52à19-52(Tie)à20-52(A1)àBus Bar-4
Bus Bar-4à24-52(A2)à25-52(Tie)àBus Bar-3


IBT (132  KV)
IBT-1(Transformer)àLT of IBT-1(12-52)à (12-89 Isolator-Bus-1 & 12-89A Isolator to bus -2)]à12-89àBus-1àST-1(10-52), ST-3(3-52)
IBT-2(Transformer)àLT of IBT-2(13-52)à (13-89 Isolator-Bus-1 & 13-89A Isolator to bus -2)]à13-89AàBus-2àST-2(7-52),St-4(14-52)
Bus-1à5-89ßà5-52(Bus-Coupler)à5-89AàBus-2
4-52(Miscellaneous Transformer)
6-52(Overhead Transformer)


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